En Uppdate Skriven: 18 Mars

Jag fick lite dåligt samvete för att jag inte skrivit på länge nu så här
får ni en liten uppdate om vad som händer.

Idag kom vi fram till Progreso i Mexiko. Det blåser lite och vilket gör
att det faktiskt är lite kyligt ute men vi får hoppas att det vädret
försvinner strax så att man kan njuta av lite värme. Ännu har jag inte
sett något av själva staden eftersom båten ligger ut på en 7 kilometer
lång pir som går rakt ut i havet, detta för att det är alldeles för
långrunt närmare land, och jag hade vakt hela dagen så jag har varit
tvungen att vara ombord.

Imorgon ska vi åka iväg till en stad som ligger en bit ifrån Progreso och
som är mycket större. Där ska vi först på planerad statsvandring innan vi
får egen tid att utforska staden på.

Sjöresan hit har varit jätteroligt och vi har haft fint väder hela vägen
hade det inte varit för att man längtar till civilisationen hade jag nog
kunnat säga att jag inte ville komma fram. Jag hade faktiskt inte haft
något emot en längre sjöresa.

Halva resan har redan gått och Progreso är faktiskt vårt näst sista resmål
innan vi mönstrar av i Miami. Det känns tråkigt att allt börjar lida mot
sitt slut och inte bara resan utan sen även gymnasietiden. Många kanske
längtar efter studenten men just nu trivs jag faktiskt väldigt bra där jag
är just nu, hemma på Gunilla.

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0