skrivet 1:e april

Antagligen borde jag väl skriva ihop en helt otrolig historia om något
sjukt som jag hittar på att det hänt här eftersom det idag är alla skämts
nationaldag, men sanningen är att jag inte riktigt vet vad det skulle
vara. Sanningen är dock att allt jag varit med om idag faktiskt känns som
att det inte är sant om jag ska vara ärlig. Jag trodde aldrig att jag när
jag började på den här skolan skulle få vara med om fantastiska saker allt
det som jag nu har hunnit med här i Tampa.

Under veckan har jag redan hunnit besöka det största shopping-mallet två
gånger på de två dagar som jag har varit ledig och fått gå iland, Igår var
vi också på en riktig Senior Prom som minst sagt kan beskrivas som helt
otrolig och inte minst intressant och idag har jag fått flytta in en
väldigt trevlig Amerikansk familj.

Min värdsyster och hennes kompis kom och hämtade mig med egen bil utanför
Gunilla runt klockan fyra i eftermiddags och tog mig med på en åktur på en
30 minuter åktur ut till huset i området ”Villa Rosa”. Väl framme möttes
jag av min värdmamma, lillebror och pappa som välkomnade mig hem till dem
och bad mig att känna mig som hemma. ”Villa Rosa” var så typiskt
amerikanskt jag kunde tänka mig. Husen var av precis samma design och bar
färgen och husnumren kunde hjälpa mig att se skillnad på dem. Inne i huset
möttes jag också av familjens hund som sprang mig till mötes i dörren. Jag
gissar att hon inte ville vara sämre på att hälsa. Efter lite formaliteter
i form av hälsningar och en rundvisning i huset var det sedan dags för mig
att få se det Amerika som jag alltid drömt om och som visas i de
Hollywoodfilmer som finns i Sverige. Vi tog helt enkelt bilen och åkte
till det mest amerikanska av allt amerikanskt, och jag menar inte
McDonalds nu. Vi åkte till ”Wallmart” (Wallmart är lite som en större
version av Coop Forum skulle man kunna säga). Inte nog med att det såg ut
så amerikanskt som jag trodde, hyllorna var fyllda med allt det godis som
vi inte kan få tag i hemma i Sverige: Reeses, Skittles och Jellybeans i
alla storlekar på förpackningar. Det fanns också långa hyllor med
kakfrosting och deg på burk, något som jag aldrig skulle tänka att jag
skulle hitta i en amerikansk affär.

Efter äventyret på ”Wallmart” åkte vi hem med familjen och började laga
middagen. Jag hade hela tiden förberett mig på att de skulle servera
friterade kycklingvingar med pommes frites eller något liknande och
våndades över hur dåligt jag skulle komma att må av all den onyttiga
maten. Men som tur var, var familjen av den mer hälsosamma sorten och
istället fick jag en god sallad med grillad kyckling, vilket inte alls var
dumt eftersom jag inte ätit grillat sen i somras och det slog mig efteråt
hur gott det är.

På kvällen kollade hela familjen på TV tillsammans och även då fick jag se
en del av USA när de visade ”Amerikan country Awards” och ”How i met your
mother”. Jag hade det helt underbart ihop med min familj och mina
värdföräldrar och – syskon behandlade mig precis som om jag faktiskt hade
varit en del av familjen. Det fick mig att förstå hur mycket jag saknar
min familj där hemma och hemresan om en och en halv vecka känns inte
längre lika jobbig faktiskt.

Kram Sofia

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0