Efter en nattvakt..

Mina händer ömmar, jag upptäckte precis att den ena är svullen och fingrarna ser ut som korvar, Jag har träningsvärk i ryggen och fryser om fötterna.. men det är helt fantastiskt ändå. Trots att jag går upp klockan 03.30 varje natt så känns det som att jag inte kunde vara på någon bättre plats än just Gunilla för tillfället.
 
Nattens vakt var precis som en vakt ska vara men med lite extra krydda. Det rullade extra mycket. Vi hade vinden i perfekt riktning och seglade i ungefär sex knop. Vi började med att ta ner två segel och beslå dessa.
En tjej blev så svettig efter det att hon gick runt i trosor och t-shirt på fikat klockan fem. Till detta vill jag bara tilläga att utomhus så går vi runt i seglarställ, underställ, extra underställ, några fleecetröjor vantar och mössor. "Jag svettas till och med här" sa hon och pekade på underläppen.
Senare han vi även med att kolla på några delfiner som lekte längs skrovet på båten och hoppade fint.
Marelden hittade upp på däck med vattnet och det såg ut som att det var något lysande som kröp på däck.
Våran styrman blev kontaktade av ett fartyg som skulle ligga någon stans runt om oss och var omannövrerbart och utan fungerande lanternor. Något som gjorde det hela ännu mer soännande var att våran radar är trasig och denna båten inte hade någon AIS så att vi kunde se den på det digitala sjökortet. Mitt i den smärre paniken kom det också en kraftig regnskur som skymmde sikten och gjorde att vi knappt såg någonting, så alla fick ställa sig och hålla utkik efter den mystiska båten.
Efter regnskuren hann vi med att trimma lite segel, vilket betyder att man ställer dem så att vinden tar bättre i dem, innan det var dags att gå och äta frukost innan läggdags. 
 
Ikväll har vi beräknat att ankra utanför Cork på Irland och imorgon bitti ska vi puttra in i hamnen för att sedan upptäcka ännu en stad. Denna gången blir det gröna kullar, ridning och såklart lite shopping. ja... och plugga var det också..
 
Så nu ligger jag här i min koj och ska alldeles strax sova.. Klockan är 08:45, men det känns inte alls konstigt att sova nu. Faktum är att jag håller på och somna typ.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0