Cherbourg

Första intrycket: Grått, tråkigt, alkisar och grått..

Med ett dåligt första intryck gick vi igår ut på stan efter att ha lagt till i hamnen i Cherbourg. Jag had inte alls några högre förväntningar på stan eftersom jag bara hört att staden skulle vara tråkig. Det visade den sig tyvärr också vara. Något riktigt centrum gick det kanppt att hitta. Allt var bara charkuterier, crepérier och några få klädaffärer, men så är väl frankrike också ett matland av vad jag har hört. Det finns så mycket man skulle kunna uppleva här, grodlår, sniglar, musslor och annat skojigt men tyvärr lockar inte det mej och efter Lübeck och Portsmouth som är två rätt stora städer så var detta helt enkelt ett stort minus. Så igår efter turen på stan hade jag inget intresse alls av att gå ut igen efter middagen. På kvällen var jag alltså hemma på båten där vi kollade på en film allihopa vilket var himla mysigt.

Imorse efter frukosten och uppställningen gick jag helt enkelt ner och la mej i sängen för att sova vidare istället för att gå ut på stan, jag nästan missade lunchen när jag sov men han upp i sista sekun innan all mat var bortplockad. Efter middan blev jag sedan medtvingad ut på stadens gator. Denna gången för att besöka ett supermarket som låg ganska nära båten. På supermarket kläcktes idén om en picknick i en park nära som folk hade sagt varit så mysig och jag blev genast peppad, för förutom grodlår och sniglar finns det ju för övrig massa smarrigt i Frankrike man kan ju till exempel ät crépes, spännande kakor och maränger här. Det slutade med att vi köpte med oss en typisk franks baguette, kex och några goda mögelosta som vi tog med oss och sedan satte vi oss i parken för att fika med, tyvärr var alla fyra tjejer som var med på picknicken ostälskare och de goda ostarna försvann i ett nafs, men mysigt hade vi och Cherbourg blev lite roligare i mina ögon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0