20/9-10

Irländska sjön, Jag vet inte ens om vi har kommit dit än, vi kanske fortfarande är i Engelska kanalen. Fast det känns i alla fall som vi är där, som jag tänker mej att det ska vara i alla fall. Vi har motvind och går på motor. Det blåser kallt och vinden är gnaska stark och som grädde på moset så är det jättestora dyningar som går rakt emot oss. Vi har fått sätta upp nät på sidorna av båten för att skydda från att någon skulle falla över bord, elevtrålar kallas dem. Folk som aldrig spytt av sjösjuka förr ligger över relingen och hulkar sig. Jag kännde av sjösjukan nu lite innan jag gick och la mej men det känns bättre nu. Jag har vant mej och detta sjöbenet går jag inte på några "droger" alls.
 
I början av våran vakt idag seglade vi men sedan skulle vi ändra kursen och kunde därför inte segla längre och därför blev det även lite klättring i det fantastiska vädret. För faktiskt även om det kanske inte framgår så är det den här sortens seglingsväder som jag gillar bäst, om bara vinden kunde gå åt motsatt håll så att det faktiskt hade blivit någon segling och inte motorn hade stört min nattsömn hade allt varit perfekt.
 
I alla fall så var jag uppe i masten med min hyttkompis förut. Vi beslog två råsegel och i början gick det bra, efter en stunds hängande över rå:et kännde jag dock att sötfikat från en timme tidigare började krypa uppåt i halsen, men jag klarade mej som tur var. Min hyttkompis som var på rå:et över mig mådde dock lite sämre, fick jag veta efteråt. Hennes spya hade krypit ända upp i munnen när hon stog precis över mig, som tur var bestämmde hon sig för att svälja denna som annars hade hamnat i huvet på mej. Kanske är bra för håret? Vi åt ju ägg till frukost..och det ska ju vara bra..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0