vind

För drygt en timme sedan seglade vi rakt mot Canada/Island.Innan vakten var det som att bestiga ett berg på väg till toaletterna och man höll på att ramla ur sängen om man inte parrerade rätt.
 
Detta var på grund av vinden, vi hade inte i åtanke att ta oss hela vägen dit, men för att komma framåt över huvud taget var vi tvungna att segla med vinden lite istället för mot den. Annars hade vi inte rört oss ur fläcken och nån stans måste vi ju komma.
På ett kick vände dock vinden och vi gjorde likadant vilket gör att mitt framför oss ligger nu Spanien, och Cadiz, hoppas vi. Nu ligger jag istället intryckt mot väggen i min koj och det där med att ramla ur är inget problem längre och jag ramlade nästan in på toa.
 
Det ska bli skönt med lite mildare väder och att istället för att gå runt i underställ, vilke vi gjort även i hamn, kunna gå i långklänning eller jeans och inte frysa. Förra året låg folk till och med på stränderna och solade massa innan de åkte hem till kalla Sverige.
Trots att jag längtar hem till ´Sverige och till varma eller i alla fall varmare Spanien så känns det rätt gött att vara här. Jag måste säga att jag är ganska nöjd med att vaggas till sömn varje kväll, att få pannkakor varje torsdag och att styra Gunilla med vinden i håret.
 
Jag älskar att segla..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0