3/10-10

Har ni varit med om det.. att man liksom vill göra så massa roliga grejer att man inte kan bestämma sig vad man ska göra först eller välja ut vad man ska göra om man inte hinner. Så var det för mig alldeles nyss. Samtidigt som jag satt och läste ur en rolig bok, vill jag måla, maila, lyssna på Hästpojken och sen kom jag helt plötsligt på att jag skulle skriva ett blogginlägg. Det gäller att ta vara på den lediga tid man får.
 
Idag var vi lediga från alla lektioner, säkerhetsövningar och möten, och förutom det så är det Söndag. Veckans bästa dag. Dagen börjar med stekfrukost, fortsätter med sötfika och avslutas på kvällen med inget mindre än en grym söndagsmiddag.
Många tog hand om sin lediga tid, pluggade lite eller sov ikapp det de missat. Jag själv kännde att det var dags att göra något roligt, något som inte hade med skola, vakt eller sömn att göra. Så jag gick upp en sväng i byssan och det hela slutade med att jag hjälpte backisarna med sötfikat och rullade 185 chokladbollar och så hade jag spenderat min lediga eftermiddag och tro mej, det var roligt. Tänk dej att du står vi bakmaskinen och häller i kakao så kommer det en våg och plötsligt står du vid ugnen. när båten sedan rullar ner från vågen glider du tillbaka över golvet och plötsligt står du vid spisen istället i andra sidan av köket. Det tog lite längre tid än det hade kunnat ta helt enkelt, men gud vad roligt vi hade. Kocken spelade in musikvideo med kapten och överblivna laxbitar rullade över golvet. Som jag sa, det händer något roligt varje dag..

Kommentarer
Postat av: YSF´s liv i Norge!!!

NU har jag en frågestund, vore grymt glad om du kom in och ställe något du undra över mig, min blogg eller jag själv som person på andra sidan data skärmen... Vore grymt tacksam om du ville göra det för mig!!!

2010-10-06 @ 11:49:06
URL: http://ysf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0