Surfare och luffare

Lübeck Lübeck, jaja, bitte, danske schön.

Den här dagen spenderade jag ombord på Gunilla. Jag var landgångsvakt och befann mej vid landgången från klockan 8:00 till 19:30 med paus för lunch middag och fikor. I morse tänkte man att det skulle bli en lååång dag med massa dötid men redan på förmiddagen började vi tre landgånsvakter göra makramé, ett nytt ord jag lärt mej idag. Det är när man knyter armband och grejer av fina trådar, vi använder kabelgarn. Typ kardeler ur ett rep. Armbanden är helt repfärgade och sticks, men det är roande att knyta dom i alla fall. På lunchen fick vi besök av två gamla DSG treor som tar sig genom Europa med sin folkabuss för att Surfa i Spanien. Till lunch fick vi sjömannsbiff, ge mej aldrig det. Det är nog det äckligaste jag vet. Fy. Senare på eftermiddagen hade två klasskamrater raggat upp två killar som cyklar genom europa och försörjer sig på att spela musik. Som luffaren i Rasmus på luffen typ. De ställde sig neranför landgången och började spela på en ukulele sjunga lite, efter ett tag tog de upp en gitarr och då fick våran kock Paul syn på dem. Hans ögon lyste och snabbt skyndade han sig att hämta sitt munspel och gick ut på kajen och spelade musik. En helt sjuk dag i verkliga livet men allt kan hända på Gunillas resor..

 

Imorgon fortsäter shoppingen i alla fall. Pusspuss


Kommentarer
Postat av: Moster

Majskolv mycke schön!

Kram

2010-08-29 @ 20:44:06
Postat av: Mamma

Härligt med ett nytt inlägg!

2010-08-30 @ 20:35:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0