Det bästa jag vet… Skrivet: 24 Mars

Det finns knappt någon känsla som jag tycker bättre om än känslan av att
gå in i ett riktigt shoppingcenter. Lukten av helt nya kläder i perfekta
rader som möter en i dörren, en vind av aircondition som slår emot en när
de automatiska glasdörrarna går upp och öronen möts v bakgrundsmusiken.
Det finns nog ingen som förstår känslan jag får i de ögonblicken, det är
som om hela kroppen bara mår bra ungefär. Förutom det har jag en annan
kärlek, till solen. Att sola är för mig helt underbart. Det spelar knappt
någon roll var jag är eller vilken årstid och temperatur det är bara den
lätt brännande känslan man får när solens strålar möter huden som behövs,
om det är mars eller augusti spelar ingen roll.

Mexiko har varit en perfekt kombination av båda delarna. Solen har lyst
starkt hela dagarna och även om värmen har varit näst intill olidlig flera
gånger älskar jag den stekande solen. Två dagar har vi varit i olika
shoppingcenter och försökt hitta Prom-klänningar att ha på oss i Tampa och
de billiga priserna i affärerna har gjort det ännu roligare att gå runt
och titta i affärerna.

Man tänker sig kanske inte att det är sådana saker som man uppskattar när
man under resorna får se så många andra olika saker som man aldrig hade
trott att man skulle få se. I Mexiko åkte vi tillexempel och kollade på
Latinamerikas äldsta katedral och har sett en jättestor ruin av en gammal
Maya-stad. Men ändå uppskattar jag så himla mycket när man efter en tid i
intressanta och spännande men mindre civiliserade länder som de vi besökt
tidigare på resan, kommer fram till ett land där man kan vara sig själv
och ägna sig lite åt de av sina intressen man tycker om bäst.

I morse lämnade vi Mexiko för att återigen åka mot en ännu större
civilisation, nämligen Tampa i Florida, USA. Där det antagligen finns ännu
mera och ännu bättre shopping och som är vårt sista stopp innan
avmönstringen i MIAMI.

Kram

(Jag trodde verkligen att det skulle vara enklare att ladda upp bilder
denna resa men eftersom WiFi i länderna vi besöker är ganska dåliga har
jag ännu inte lyckas. Jag ska göra vad jag kan i Tampa.)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0