Un mohito sin alcohol, por favor

Vi är i romens hemland, 1 liter Havana club kostar mindre än 50 svenska
kronor och alkoholförbud har vi hela bunten. Det är inte svårt att bli
lite bitter i ett läge som detta men då är det bara att snabbt ta upp
tanken på hur hemskt ni måste ha det hemma.

Jag har hört att ni har fått vårkänslor där hemma, 2 grader plus alltså.
Tyvärr kan jag inte låta bli att upplysa er om att vi har 30 grader i
skuggan och vindstilla. 30 grader i skuggan betyder att om man vistas
utomhus är det en dålig idé att gå runt i kjol eftersom man svettas så
mycket att låren klibbar ihop och detta i många fall leder till skavsår
mellan låren. Också det kan göra att man låter lite negativ men då tänker
vi bara på er igen och påminner oss själva om att det är på skoltid vi går
runt i sol och värme på storgatan i Havana samtidigt som vi nynnar på
panta mera låten och dricker en iskall Cola.

Det är inte bara dåligt här i Havana... Det som inte är så hemskt som
svett-skavsår och alkoholförbud är till exempel att vi får röka hur många
feta kubanska cigarrer vi vill och får ligga på stranden så gärna vi själv
vill det, på skoltid. Man kan inte ens tänka en negativ tanke när
solkrämen tryter på grund av den starka solen och alla kläder man tar på
sig känns för varma…

Havana är en underbar stad och verkligen inte något man har sett förut,
tyvärr kan jag inte heller nu lägga upp några bilder eftersom endast 2% av
alla kubaner har Internet och det inte existerar något internetcafé i hela
staden. Inte heller i Belize kommer jag kunna lägga upp några bilder
eftersom vi då kommer ligga ankrade utanför staden. Däremot ska jag göra
allt jag kan för att lägga upp en liten sneakpeak på hur vi har haft det
när vi kommer till Mexiko, så se fram emot det! Hoppas nu att ni njuter av
värmen där hemma, ta vara på den lilla ni har så hörs vi av som vanligt.

Den som vill får gärna maila mig på [email protected] det är alltid trevlig
med lite kontakt med civilisationen.

Ha det bra tills nästa inlägg kommer, Kram.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0