TAMPA, Florida, US Skrivet: 1 april 2012

Jag ber verkligen om ursäkt för att jag inte har skrivit något på
jättelänge. Vi kom fram till Tampa på utsatt tid i förrgår morse och jag
kan inte säga annat än att vi alla tjejer är i himmelriket. Victoria’s
Secret, Forever 21, Urban Outfitters och en massa andra delar av
himmelriket finns att utforska och vi har redan hunnit spendera en hel dag
på shoppingcentret, fast än är vi inte nöjda. Detta är första stället där
man verkligen kan shoppa loss på resan och som faktiskt har ett utbud, det
gäller bara att tänka på att man ska få hem grejerna också.

Förutom shoppat har vi också äntligen varit på promen som jag tidigare har
berättat om. Igår blev det kaos i hela båten när 44 elever skulle dela på
16 små speglar och väldigt få kvadratmeter. Men efter några timmar
framför speglarna såg vi alla vackra ut än vi gjort de senaste veckorna
här ombord. Självklart förevigades detta och eftersom inte jag kan lägga
ut några bilder på bloggen får jag tipsa er om skolans hemsida www.ogy.se
där man efter varje hamn lägger upp lite bilder på vad vi har gjort. Där
kan ni klicka er in på bilder och rapporter och se lite vad vi hunnit göra
under tiden här. Men tillbax till promen, vi åkte minibussar till ett
hotell en bit ifrån båten där vi möttes av det som vi sett och hört så
mycket om i filmerna, en äkta Amerikansk PROM. Kvällen blev väldigt rolig
och många av oss fick träffa dem som skulle ha oss boende hos sig en natt
under vistelsen här och vi dansade alla loss i våra nyinköpta klänningar
och skor. Vi kan ju säga såhär att det är nog ingen tjej som inte känner
sig mör i ben och rygg idag.

Sen till det som jag är gladast av allt över. Vi fick för några dagar reda
på att vi hade fått 26 biljetter till Tampa Bay Lightnings – Washington
Capitals som spelas här i Tampa imorgon. Eftersom vi var fler än det blev
vi som inte hade övernattning i värdfamilj lottade en biljett och jag som
knappt kunnat sova för att jag tänkt på detta sen dess blev lättad och
helt överlycklig över att idag få reda på att jag fått en. Så imorgon
kväll ska jag äntligen få gå på en NHL-match i USA och om jag minns rätt
finns det svenskar i båda lagen, vilket inte gör det hela sämre direkt.

Hoppas allt är bra där hemma. Nu laddar jag för en tur på museum och
senare ut på stan innan jag åker till mitt nya hem för natten.

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0