utbrännd

Portsmouth har gjort mig utbrännd jag orkar inte röra ett finger och ligger just nu och lyssnar på motorn som brummar från maskinrummet tänkandes på vilan jag ska få tills jag kommer fram till Cherbourg, 16 timmar - 8 timmars vakt - 1 timmes lektion = 5 timm. Tyvärr är det all tid det ska ta och ingen hinner ju bli utvilad på den tiden. Alltså, blir det direkt ut i shoppingen imorgon igen vilket betyder att dessa två hamnarna nästan smälter ihop till en enda lång hamntid.

Vi har nu bytt vakt och från och med idag har jag istället för 12-4 vakten nu 4-8, mördarvakten om du frågar mig. Det är inte min favorit att gå upp klockan 4 på morgonen och det är ju min normala läggdagstid.

Många är ute och kollar när vi lämnar hamnen men själv ligger jag i kojen. Det gäller ju att ta vara på sin tid och ladda upp batterierna innan det är dags för ännu lite shopping och pluggning i Cherbourg men man kanske kan få lite vila där?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0