Ojojoj,

Nu blev det sådär lång tid emellan gångerna jag skrev igen, men det är rätt intensivt nu i slutet, fram till i förrgår visste vi inte om vi skulle stanna i portugal eller om vi skulle åka till Cadíz och flyga därifrån. Som många önskat blev det ingen mer segling, vilket är väldigt tur eftersom både befäl och elever är helt utmattade. Vi flyger istället hem från Lissabons flygplats till Landvetter och landar 19:50 på lördag kväll.
 
På ett sätt ska det bli skönt att komma hem till Sverige igen och kunna prata svenska, äta svenskt och helt enkelt bara känna sig som hemma med alla bekvämligheter som hör till det. Typ, föräldrar som gör mat, städar och diskar. Det finns nog inget som kommer slå det. Det ska också bli himla skönt att kunna gå ut och gå, cykla och träna bort allt man lagt på sig på resan på grund av den sjuk goda maten vi har fått varje dag. Det är nästan konstigt att man inte har lagt på sig mer.. hehe, men rätt tur. Hoppas ni känner igen mig när jag kommer hem...
 
Lissabon har helt klart varit en av de bästa hamnarna på resan, kanske för att vi inte var så förberedda på det och knappt visste nått om landet innan vi kom hit och att det kom som en räddare i nöden efter tio dagar med spöregn och nästan konstant kuling. Även bortsett från det är det en fantastisk hamn, det är sköna människor överallt, rolig shopping och massa mysiga caféer att chilla på.
 
Igår var vi ett gäng tjejer som åt på Hard Rock Café här som en liten avslutning på resan och idag avslutade vi lite till med att ta en sväng till Starbuck's efter middagen. Resten av dagen har spenderats på en utflykt upp i bergen där vi kollade på ett gammalt slott och en morisk fästning. Om jag inte har skrivit det än så vill jag bara säga att borgar, grottor och dess like är det tråkigaste jag vet ungefär, bara massa historia och gamlagrejer, men utflykt är väl aldrig fel i och för sig och det var inte så hemskt tråkigt som jag hade tänkt mig. Med roliga människor kan allt bli roligt! Det blir vad man gör det till, allt blir bra bara man har rätt inställning! hade en sann DSG:are sagt.
 
Imorgon ska jag spendera mina 5 sista timmar i hamn innan det är dags för slutstädning i två dagar och sedan hemresa. Vi får se om jag hinner med att skriva en gång till innan jag är hemma. Annars kan det ju alltid komma upp ett eller annat inlägg efter åt och när den sista resan börjar den 20 december nästa år, kanske jag skriver igen!
 
Tack och hej, Leverpastej.

Kommentarer
Postat av: Moster

Ditt rum städades i helgen för första gången efter att du åkt...

Här finns kläder som väntar på att få ny ägare!

Kram

2010-10-14 @ 21:59:26
Postat av: MOLLY

Hejjsan!

Vilken fin header du har ! (:

Varifrån är den tagen ? (:

2010-10-29 @ 14:11:56
URL: http://mozzans.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0