shopping utomlands

Näst efter segling, är ju mitt största intresse shopping. Eller.. jag får väl avslöja att segling inte är ett av mina största intressen även om det börjar ta sig uppåt. I alla fall så ligger shopping som är långt över seglingen på en av de högsta platserna. Shopping, sol och bad ligger bland de högsta "materiella" sakerna. Vilket betyder att om jag hade föds i en mulen, avlägsen alpby i norge, om det nu finns sånna, långt upp i bergen i alla fall så hade jag inte mått så himla bra. Jag vet inte ens om jag hade åkt dit utan tvång. Utan solen hade inte atlantsseglingen förra året varit så rolig heller skulle jag tro. Även om jag hela tiden var påväg mot ett paradis i Karibien där alla tre faktorerna faktiskt fanns.
 
Efter tre dagar till sjöss så sög det helt enkelt ordentligt i shoppingtarmen. Nästan så att jag drömde om klädaffärer, så att anlända till lübeck var helt fantastiskt. Tänk er tanken att kunna strosa på kullerstensgator och se klädbutiker som veromoda och hm.. och ja alla de tyska affärerna. Tråkigt kanske ni tänker jag kommer till en helt ny stad oh väljer att gå in på hm som första affär. Men snacka om att det var roligt i alla fall. Jag gick in för att köpa ett vitt baslinne eftersom jag har förlagt eller glömt mitt linne hemma. Men väl inne var det helt fantastiskt. Vissa Kläder som fanns i sommarens gardenkollektion och tog slut på några dagar, fanns fortfarande kvar och det fanns flera plagg som jag aldrig ens sett förut. (det var inte höstens). Då kom jag å tänka på att jag faktiskt brukar tänka samma sa när ja besöker andra städer i sverige för där är samma sak. Det är helt fantastiskt att hitta kläderna som tog slut på ett kick hemma och kunna köpa dem här.
 
Fast, när jag kom ut hade jag ändå bara påsen med det vita linnet

Kommentarer
Postat av: Linus

Alltså tjänar ni pengar för ni är på båten eller är det ett skolarbete?

2010-09-02 @ 23:54:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0