Rådhuset i Lübeck

Ja det kommer ett till.. Jag kände inte att jag kunde lägga ihop ett shoppinginlägg med ett politik inlägg.
 
I samhällskunskapen ska vi göra ett arbet inom Politik, Media eller Ekonomi och sedan välja en Eu-fråga inom det som vi ska undersöka i de olika länderna. Jag valde politik och frågan om invandring. 
 
Eftersom Lübeck är den första hamnen har inget förbereds och idag gav vi i politikgruppen oss ut på jakt efte´r politiker att fråga grejer, Det kanske inte låter så intressant alls men saken är den att ag blev helt exalterad politikern vi pratade med hade svar på precis allt och när vi var klara visade han oss gratis runt i hela rådhuset även där inte turister fick vara egentligen. vi gick precis utanför borgmästarens kontor och fick kolla i massa fräcka rum där saker bestämmdes. I slutet visade han oss till ett gammalt domstolsrum där det var helt sjukt fint. det var rokokåstil och mönster i taket å jättefina  målningar på väggarna till skillnad från resten av huset där det var gothisk stil. Med massa ansikten inkarvade och drakar oh konstiga gubbar. Helt fantastiskt faktiskt. När jag sedan gick ut och hade haft en politisk diskussion med en politiker i lübeck och fått se en helt sjukt cool byggnad. Mina händer skakade och jag ville egentligen inte gå därifrån. Jag vill tillbaks.
 
Just det, plugg det är mitt andra intresse..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0