Luring

Igår började seglingen mot Lübeck. Skämt, Vi är i stort sett fortfarande hemma. Från båten ser man både Öckerö kyrka och älvsborgsbron och helt okontaktbara är vi verkligen inte. Vi ligger utanför Rivö. Igår hade vi till exempel internetuppkoppling och mobiltelefonen har fortfarande full täckning vilket den kommer fortsätta ha ett bra tag. Så länge man är uppe på däck är det alltså inget problem att ringa hem.
 
I sekunden vi lämnade Björnhuvet igår startade jag och Klara ett godislöfte. 2 minuter senare öppnade jag en present från Hanna, innehållande en påse marsmallows och fyra kexchoklader. Efter det hävdes godislöftet, men bara i undantag för kexchokladen.
 
Min underbara vän Lisa skickade med mej ett snyggalbum som orsakade en del kalabalik. När jag kommit till andra sidan i albumet hördes ett högt tjejskrik från mej och Klara vilket gjorde att Klara fick springa iväg och berätta att inget hade hänt förutom att två tjejer fått vad de för dagen behövde.
 
Idag har jag fått mitt skeppsnummer: 38, vilket innebär att jag har mailadressen: [email protected] hör gärna av dej.
 
Precis nu hördes motorn brumma igång och inom en liten stund sätter vi fart mot Lübeck.
 
Pusshej

Kommentarer
Postat av: YSF

Du tjejen du måste ju berätta varför ni far i väg och hur det kom sig att ni for iväg. och vad ni har för mål med denna segling osv.. :P & ta bort inlägget "välkommen till min nya blogg" :)

2010-08-22 @ 19:49:22
URL: http://ysf.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0